Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy "Srebrny Dwór" w Polanowie

Jasełka 2006

Hura!!! Byliśmy najlepsi!!!
IX międzyszkolny przegląd jasełek 2006 okazał się dla nas ,,ZŁOTY" wystąpiliśmy z przedstawieniem pt ,,Ciemność-światło" Próby odbywały się pod kierunkiem p. Alicji .Zielińskiej i Przemysława Tymeckiego. Naszym nauczycielom nie starczało czasu i cierpliwości żeby znosić nasze "gwiazdorskie fochy", no ale cóż, sami nas nimi zrobili.

Wycieczka do Zakopanego

Pierwszego grudnia 2006 roku wyruszyliśmy na wycieczkę do Zakopanego. Podróż była męcząca 14 godzin jazdy pociągiem i autobusem dało nam w kość .Wszyscy marzyliśmy o odpoczynku.Wreszcie Zakopane czy to powietrze, czy widoki, w każdym razie po zmęczeniu ani śladu. Każdy ożywiony, podekscytowanya przed nami 3,5 km marszu na miejsce noclegu. Do celu dotarliśmy w świetnych nastrojach. Piękny przedwojenny dom,cudowni. Odpoczynek posiłek i ruszamy- drogą pod legendarną Wielką Krokiew, dalej na Krupówki i jeszcze cmentarz na Pękowym Brzysku i niektórzy z nas zaczynają planować kolejny przyjazd w to miejsce. Zachwytom nie ma końca. W nocy mróz -8, wokół biało. Cudownie !!! Kolejny dzień rozpoczęliśmy mszą świętą w Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej Krzeptówkach. Na tyłach kościoła mogliśmy podziwiać ołtarz, przy którym nasz Papież Jan Paweł II odprawiał mszę świętą podczas pobytu w Zakopanem. Póżniej przejażdżka wozem zaprzężonym w dwa konie do kościoła na Jaszczurówce. Ciekawostką jest to, że przy jego budowie nie użyto ani jednego gwoździa. Stamtąd poszliśmy na Gubałówkę. Nie dla wszystkich było to łatwe podejście, dlatego też zjechaliśmy kolejką. Dzień zakończyliśmy próbą jasełek bo jak żartowali nasi opiekunowie, głównym celem wyjazdu był zakup kożuszków dla pastuszków z naszego przedstawienia. W poniedziałek żegnaliśmy się z tym cudownym miejscem. Jeszcze ostatni rzut oka na Giewont z górującym na nim krzyżem i jedziemy do Krakowa. Kościół Mariacki, Wawel ,fotka ze Smokiem, chwila zadumy pod papieskim oknem Kurii Biskupiej , sukiennice i pędzimy na dworzec . Przed nami całonocna podróż . Wracamy szczęśliwi z zamiarem powrotu w te cudowne miejsce.

Uczestnicy wycieczki

Turniej Piłki Nożnej
z okazji Dnia Niepodległości
o Puchar Dyrektora MOW w Polanowie

Chcąc uczcić osiemdziesiątą ósmą rocznicę odzyskania niepodległości 10 listopada został zorganizowany w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Polanowie turniej piłki nożnej. W turnieju uczestniczyły trzy drużyny, reprezentanci Nacławia, Turska i gospodarze UKS MOW Polanów. Wystąpiliśmy w składzie:

1. Bukowski Krzysztof
  9. Jeziorski Damian
  10. Koszyk Sebastian
  11. Jaukuniec Sebastian

Turniej przebiegał w sportowej atmosferze. Pierwszy mecz wygraliśmy z drużyną z Turska 4 : 0, w drugim meczu niestety nie udało nam się sprostać bardzo silnej drużynie z Nacławia. Mimo porażki nasz zespól wiele się nauczył, zarówno pod względem sportowym jak i zachowania fair play na boisku piłkarskim. Podsumowując - zajęliśmy drugie miejsce. Wygrała drużyna z Nacławia wyprzedzając UKS MOW Polanów i reprezentantów Turska. Uważam, że turniej udanie połączył rywalizację sportową z wychowaniem patriotycznym.

Dariusz Prendecki

Turniej piłki nożnej Tursko 2006

Drużyna piłki nożnej UKS MOW Polanów 18 października 2006 roku wzięła udział w Drugim Integracyjnym Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Dyrektora Specjalnego Niepublicznego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Tursku. Turniej odbył się na małym boisku przy SNOSW w Tursku. Drużyny liczyły po sześciu zawodników. Wystąpiliśmy w składzie:

1. Bukowski Krzysztof bramkarz
  8. Ciuraja Marcin obrońca
  9. Jankuniec Sebastian obrońca
  10. Złotowski Artur napastnik

W turnieju wzięły udział drużyny:
SNOSW w Tursku, UKS MOW Polanów, Iskra Dretyń
Nasz zespół rozegrał dwa mecze. W pierwszym meczu zmierzyliśmy się z gospodarzami turnieju i wygraliśmy wysoko ale po zaciętej walce 7 : 0. Drugi mecz, który decydował o zajęciu pierwszego miejsca również był bardzo zacięty. Do przerwy przegrywaliśmy z drużyną z Dretynia 2 : 1, nie zniechęciło to jednak naszych zawodników, którzy drugą połowę rozpoczęli z dużą werwą i animuszem i przyniosło to efekt. Mecz ten wygraliśmy 5 : 2. Dzięki dwóm zwycięstwom zajeliśmy w turnieju pierwsze miejsce. Zawodnik naszej drużyny Kamil Mazur został uhonorowany nagrodą i uznany najlepszym zawodnikiem turnieju. Cały turniej przebiegał w miłej, koleżeńskiej atmosferze. Na zakończenie wszyscy zawodnicy spotkali się przy ognisku piekąc kiełbaski i dzieląc się sportowymi wrażeniami.

Dariusz Prendecki

Kraków - Częstochowa

W dniach 3 - 5 kwietnia 2006 grupa wychowanków MOW w Polanowie mogła wziąć udział w wycieczce do Częstochowy i Krakowa. Organizatorami tej wyprawy byli nauczyciele naszej szkoły p. A. Zielińska i kleryk P. Tymecki. A grupa wychowanków wybrana została z całego Ośrodka i byli to głównie ci, którzy popisali się swoim talentem aktorskim w przedstawieniach jasełkowych. W pierwszym dniu wycieczki, podróżując pociągami, grupa dotarła i zwiedziła klasztor na Jasnej Górze w Częstochowie. W drugim dniu wycieczka zwiedziła w Krakowie Stare Miasto z Sukiennicami i Katedrą oraz Zamek Królewski na Wawelu. Atrakcją był smok wawelski zionący ogniem. Wrażenia z wycieczki opowiadane były przez kilka dni, wszystkim bardzo się podobało, niektórzy nie wierzyli, że w ciągu kilku zaledwie dni można tyle przejechać i zobaczyć.

2014.11.14

Konkurs świąteczny "Wielkanoc"

Polanowski Ośrodek Kultury i Sportu w Polanowie zorganizował konkurs mający na celu kultywowanie tradycji Świąt Wielkanocnych wśród dzieci i młodzieży. Do wyboru były trzy kategorie: pisanki, kartki wielkanocne i stroiki świąteczne. Wychowankowie naszego Ośrodka, zmobilizowani przez swoich wychowawców, chętnie wzięli udział w tym konkursie ujawniając przy okazji swoje zdolności artystyczne. I zajęli wysokie miejsca.
W kategorii kartka wielkanocna:
Krzysztof Stoltman - II miejsce
Sandra Łuczak - III miejsce,
a w kategorii stroik wielkanocny:
Ewa Rychta - I miejsce
Gabrysia Wielgosińska - II miejsce
Krzysztof Bukowski - III miejsce
Łukasz Formela - IV miejsce.
Gratulujemy sukcesów.

Na basenie

Na zakończenie ferii zimowych, 28.01.2006, zorganizowany został wyjazd na basen do Koszalina. Wybranych zostało dziewięciu wychowanków spędzających ferie w Ośrodku i zasługujących na wyróżnienie. Opiekunem był wychowawca S. Stankiewicz. Ze względu na ograniczone możliwości finansowe wizyta na basenie trwała tylko godzinę, ale wszyscy wykorzystali ten czas maksymalnie. Pływali w basenie głębokim, w brodziku i ogrzewali się w jacuzzi. Ogólnie wszyscy byli zadowoleni a najważniejsze, że wróciło tylu samo wychowanków ilu wyjechało na basen.

Zaproszenie

Na dzień 18 lutego 2006 r. zaplanowano w hali sportowo - widowiskowej Zespołu Ekonomiczno - Administracyjnego Oświaty w Polanowie turniej tenisa stołowego placówek resocjalizacyjnych i opiekuńczo - wychowawczych. Historia turnieju liczy kilkanaście lat, organizowany co roku na przełomie stycznia i lutego.

Zapraszamy nie tylko zawodników biorących udział w grze, ale również wszystkich fanów tej dyscypliny sportowej z terenu miasta i gminy Polanów.

Wycieczka nad Morze

W czasie ferii zimowych, 20.01.2006, mieliśmy wycieczkę nad Morze Bałtyckie, dokładnie do Darłówka. Wyjechaliśmy ok. godz. 9.00 zabierając ze sobą prowiant i ciepłą herbatę. Nawet nie wiedzieliśmy jak ważna okaże się później ta ciepła herbata.

Darłówko nie jest duże, więc szybko je poznaliśmy a szczególnie okolice kanału portowego i ruchomego mostu nad tym kanałem. Most był w remoncie, więc nie mogliśmy po nim przejść się, ale za to mogliśmy zobaczyć w kanale kilkanaście statków, głównie kutrów, które czekały na lepszą pogodę. Spacerowaliśmy również po plaży i molo, oglądaliśmy latarnię morską.

I wszystko było dobrze tylko warunki pogodowe zaczęły nam coraz bardziej dokuczać. Z początku nie czuliśmy, że jest - 15°C i że wieje dość silny wiatr, ale po godzinie spacerowania było już nieprzyjemnie. Porządnie przemarzliśmy i nie mogliśmy doczekać się powrotu naszego busa, w którym czekała na nas gorąca herbata i kanapki. Z wycieczki wracaliśmy zadowoleni, że wracaliśmy i że przetrwaliśmy te ekstremalne warunki.

Wychowanek gr.I Paweł Sulima

Powiatowy Przegląd Jasełek w Sianowie

Jak co roku, w styczniu (11.01.2006) na scenie sianowskiego kina "Zorza" spotkały się szkolne zespoły, aby wziąć udział w Powiatowym Przeglądzie Jasełek w kategorii Szkół Podstawowych oraz Gimnazjum. Wśród Szkół Podstawowych do rywalizacji zgłosiły się zespoły z Kurowa, Świemina, Dunowa, Sierakowa, Łękna, Starych Bielic, Nacławia oraz Bonina. Świetna atmosfera na tegorocznym przeglądzie sprawiła, iż wszyscy uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom. Każda ze szkół przedstawiła jedyny w swoim rodzaju spektakl. Na scenie tradycja mieszała się z nowoczesnością, a aktorzy tegorocznego przeglądu stanęli na wyżynach swoich umiejętności. Decyzją jury zwyciężyła Szkoła Podstawowa ze Świemina, przed Starymi Bielicami oraz Boninem.

Podczas Powiatowego Przeglądu Jasełek, w kategorii Gimnazjum, na scenie kina "Zorza" stanęły zespoły z Będzina, Świeszyna oraz dwie grupy z Polanowa, jedna z Gimnazjum a druga z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego. Uczestnicy przygotowali bardzo pomysłowe inscenizacje, nagrodzone przez publiczność gromkimi brawami. I choć wszyscy prezentowali się wspaniale jurorzy musieli wyłonić zwycięzców. Pierwsze miejsce przypadło ex aequo Młodzieżowemu Ośrodkowi Wychowawczemu z Polanowa oraz Gimnazjum Gminnemu w Świeszynie. Kolejne miejsca zajęli Gimnazjum z Polanowa oraz Będzina.

Pierwsze miejsce dla MOW Polanów dowodzi o wielkim i ukrytym talencie drzemiącym w wychowankach oraz o niesamowitych zdolnościach opiekunów prowadzących, p. A.Zielińskiej i ks. P.Tymeckiego, którzy potrafili te ukryte talenty odkryć. A są nimi: Monika Engler, Piotr Jankowski, Cezary Rosołowski, Amelia Kazimierska, Joanna Barwińska, Małgorzata Biesaga, Gabriela Wielgosińska, Damian Skwira, Piotr Babiarczuk, Radosław Lipiński, Bartłomiej Trzaska. Gratulacje i życzenia dalszych sukcesów teatralnych.

Wigilia

"Kilka dni przed wyjazdami do domów na święta Bożego Narodzenia, 20 grudnia 2005, zorganizowaliśmy spotkanie wigilijne. Na wieczorku byli wszyscy wychowankowie i wychowawcy grupy.

Na świątecznie przygotowanej świetlicy stał stół wigilijny, obok mieliśmy choinkę, pod którą znajdowały się drobne prezenty. Wigilię zaczęliśmy od wspólnego składania życzeń i dzielenia się opłatkiem.

Potem zasiedliśmy do stołu, zaczęliśmy kolację wigilijną od tradycyjnego barszczu z uszkami, a kiedy już trochę podjedliśmy rozpakowaliśmy drobne upominki. Oczywiście na stole wigilijnym znajdowało się przynajmniej dwanaście potraw, ale każdemu, kto liczył wychodziła inna liczba. Nie zabrakło też kolędowania. Było fajnie, wszyscy byli zadowoleni i przekonani do podobnego spotkania za rok."

Wychowanek gr. I Damian Skwira

Podobne spotkania miały miejsce we wszystkich czterech grupach. Składano sobie życzenia, dzielono się opłatkiem, śpiewano kolędy, spożywano wigilijne potrawy. Było świątecznie i ciepło. Ale widać też było, że każdy czeka na tę swoją, jedyną, prawdziwą wigilię w domu, do którego wyjazdy zaczną się za dwa dni.

Stroik świąteczny

19 grudnia 2005 r. rozstrzygnięty został konkurs "Stroik świąteczny - Boże Narodzenie 2005" zorganizowany przez Polanowski Ośrodek Kultury i Sportu.

Konkurs był prowadzony w kilku kategoriach wiekowych. Kategoria wiekowa 15 - 18 lat została zdominowana przez wychowanków naszego Ośrodka. I miejsce zajął Łukasz Kopania, II miejsce Monika Engler i III miejsce Bartłomiej Trzaska. Marcin Ciuraja otrzymał wyróżnienie. Gratulacje dla zwycięzców i ich opiekunów.

Jasełka

Uczniowie biorący udział w Jasełkach, w kostiumach i z drewnianym żłóbkiem

Pani Alicji Zielińskiej i klerykowi Przemysławowi Tymeckiemu, nauczycielom w naszej szkole, udało się zmobilizować część naszej młodzieży do wzięcia udziału w przygotowaniu przedstawienia bożonarodzeniowego. Przygotowania rozpoczęły się już w połowie listopada i wymagały wiele trudu i wielu prób.jaselka Młodzi aktorzy opanowali swoje role bezbłędnie. Próbą generalną było wystąpienie 3 grudnia, u nas w Ośrodku, przed rodzicami, którzy przyjechali na wywiadówkę. Aktorzy się sprawdzili. A 10 grudnia odbył się VIII Międzyszkolny Przegląd Jasełek Polanów 2005, zorganizowany przez Polanowski Ośrodek Kultury i Sportu w sali widowiskowej Domu Kultury. Nasza grupa wzięła w nim udział. Spośród dziewięciu grup z różnych placówek oświatowych w gminie, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy zajął wysokie III miejsce. Gratulacje.

Radio, filharmonia, muzeum

9 grudnia 2005 grupa wybranych wychowanków z naszego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego pojechała na wycieczkę do Koszalina. Organizatorem była nauczycielka P. Sylwia Kwiatkowska. Celem wyjazdu było poznanie różnych instytucji związanych z kulturą. Na początek grupa udała się do rozgłośni Radia Koszalin. Pracownik tej stacji oprowadził wycieczkę zapoznając wszystkich z pracą radiowca, technikami opracowywania audycji i używanym sprzętem. Po spacerze koszalińskim parkiem grupa poszła do Państwowej Filharmonii im. St. Moniuszki, gdzie po zakupie biletów i przebraniu weszła na koncert muzyki poważnej. Zgodnie z planem zwiedzono jeszcze Muzeum Okręgowe z wystawą dziejów Pomorza Środkowego i dziejów miasta. Wszyscy wrócili bardzo zadowoleni, że poznali ciekawe miejsca i rzeczy. I wszyscy zachowywali się tak jak należy się zachowywać w tego typu placówkach.

Break Dance

„Kiedy spotkaliśmy się w Ośrodku i dowiedzieliśmy, że lubimy tańczyć break dance postanowiliśmy wspólnie we trzech spróbować występów pod nazwą Golden Street Boys. Treningi taneczne organizujemy w czasie wolnym samodzielnie, są one dość wyczerpujące, nie zawsze wszystko wychodzi, ale lubimy ten sport, wyładowujemy energię i lubimy łamać prawa, oczywiście fizyki.”

Tancerze Patryk Jankowski i Paweł Sołtysiak

Zespół tańca break dance, stworzony przez Patryka Jankowskiego, Pawła Sołtysiaka i Piotrka Jankowskiego ma bardzo krótką, zaledwie trzymiesięczną, historię. Ale Ci chłopcy zdążyli już trzykrotnie dać pokaz swoich możliwości: z okazji Dnia Nauczyciela, w czasie dyskoteki andrzejkowej i na spotkaniu z rodzicami. Zawsze towarzyszyły im gorące owacje.

Wybory

Dnia 25 listopada miały miejsce pierwsze wybory do samorządu uczniowskiego Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Polanowie. Głosowali wychowankowie jak i nauczyciele i wychowawcy. Oficjalne wyniki zostały ogłoszone 29 listopada. Zwycięzcami w wyborach zostali: Bartłomiej Trzaska, Kamil Mazur i Monika Engler. Bartłomiej Trzaska został przewodniczącym samorządu. Opiekę nad wyborami i dalszymi pracami Samorządu pełnił i będzie prowadził nauczyciel P. Roman Perz.

Andrzejki

W dość krótkiej historii naszego Ośrodka dzisiaj (26.11.05) była pierwsza dyskoteka, z okazji zabawy andrzejkowej. Inicjatorami i prowadzącymi byli wychowawcy i nauczyciele Karolina Kasprzak, Joanna Dunajewska i Roman Perz. Po andrzejkowych wróżbach zaczęła się część taneczna. Początkowo impreza „kulała”, jakoś brakowało odważnych do tańca. Ale dzięki zdeterminowaniu naszej grupy tanecznej Golden Street, która nie schodziła z parkietu, oraz dzięki samozwańczemu „didżejowi” – Łukaszowi Formeli, który zagroził, że wyłączy muzykę, wszyscy przypomnieli sobie, że jednak potrafią tańczyć. Ostatecznie zabawa była udana, o czym świadczyło kilkakrotne odwlekanie zakończenia i pytania o następną dyskotekę.

Gościnnie w Przytocku

„W sobotę pojechaliśmy z naszym klerykiem, P. Przemysławem Tymeckim, do Przytocka. Jest tam ośrodek dla dzieci porażonych umysłowo i upośledzonych. Jak na sobotę wyjechaliśmy bardzo wcześnie, ok. godz. 7.00. W ośrodku przywitała nas pielęgniarka i opowiedziała ogólnie jak wygląda tutaj dzień. Jadąc do Przytocka wiedzieliśmy, że będziemy pomagać opiekować się przebywającymi tu dziećmi. Po śniadaniu karmiliśmy osoby leżące, głuche, nieme, osoby, które nie mogły chodzić. W jednej z grup był mały chłopiec, mama podrzuciła go pod same drzwi ośrodka, ma trzy lata, nie rośnie, bo jest chory. W innej grupie był chłopiec z garbem, tutaj dostałem do ogolenia dziewięć osób, trochę się bałem, że kogoś pozacinam, ale poszło mi dobrze. Na obiad znowu pomagaliśmy karmić pacjentów. Potem mieliśmy chwilę wolnego, odpoczywaliśmy w pokoju „świata”, był tam mały basen, słuchaliśmy muzyki relaksującej i rozmawialiśmy o wychowankach – pacjentach. W porze kolacji ponownie pomagaliśmy karmić a potem kąpać mieszkańców ośrodka. Dzień zleciał mi bardzo szybko, byliśmy wszyscy zmęczeni, wróciliśmy do Polanowa ok. godz.20. Z wycieczki jestem zadowolony, cieszyło mnie to, że mogłem komuś pomóc.”

Wychowanek Piotr Podziński

W Przytocku mieści się Dom Pomocy Społecznej dla dzieci i młodzieży. Dom Pomocy Społecznej powstał tu w roku 1975. Prowadzony był do roku 1990 przez Zgromadzenie Sióstr Franciszkanek Misjonarek Marii. Bracia Szkolni przyjęli w tymże roku prowadzenie tego to ośrodka. Jest to dom stałego pobytu dla chłopców intelektualnie niesprawnych. W chwili obecnej przebywa w nim 90 podopiecznych. Kleryk Przemysław Tymecki kilkakrotnie zabierał po kilku naszych wychowanków do tego domu. Nie brakuje ochotników na tego typu wyjazdy. A Ci, którzy byli doskonale dawali sobie radę i pokazali, że potrafią ciężko pracować i pomagać innym. Wielkie słowa uznania.

Basen

„Dnia 18.11.2005 wraz z grupą siedmiu kolegów i wychowawcą p. Kamilem Wiśniewskim pojechaliśmy na basen do Koszalina. Przez godzinę korzystaliśmy z basenu głębokiego o głębokości 3,80 m, z ledwością można było dotknąć dna. Było bardzo fajnie. Pan Ratownik pozwolił nam pójść do jacuzzi, chociaż jest ono płatne. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i czekamy na kolejny taki wyjazd, bo na basenie było super.”

Wychowanek Damian Skwira

Przedstawienie teatralne

14 listopada zawitał do nas teatr z Krakowa. Teatr to może za dużo powiedziane, bo były to dwie aktorki, ale przedstawienie podobało się wszystkim. Celem przedstawienia było zapoznanie wychowanków z organizacją teatru, spektakli, z pracą aktora. Nasza młodzież, początkowo niechętnie a później coraz odważniej, dawała się wciągnąć i brała udział we fragmentach przedstawienia. Dla niektórych był to pierwszy kontakt z teatrem. Myślę, że nie ostatni.

Dzień Niepodległości

11 listopada o godz. 17:00 w sali widowiskowej w Domu Kultury w Polanowie odbyła się uroczystość zorganizowana z okazji 87 rocznicy odzyskania niepodległości, Dni Honorowego Krwiodawstwa oraz Dnia Seniora. W programie imprezy wystąpiła młodzież z Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Polanowie, zaprezentowała montaż słowno-muzyczny przygotowany z okazji 87 rocznicy odzyskania niepodległości. W części artystycznej wystąpiły również zaproszone zespoły: "Jarzębiny" ze Świeszyna, kapela "Swaty" z Koszalina oraz polanowskie "Wrzosy".

Dzień Edukacji Narodowej

Dzień Nauczyciela w naszym Ośrodku obchodzono bardzo uroczyście. Młodzież wszystkich grup przygotowała coś na tą okoliczność. Zaczęła grupa I wystąpieniem trzech wychowanków: Marcina Kozaka, Adriana Poczwarę i Kamila Mazura. Potem mały teatrzyk szkolny zaprezentowali chłopcy grupy IV: Jacek Łosicki i Piotrek Jankowski. Następnie wystąpił zespół tańca break dance, Golden Street, w składzie: Patryk Jankowski, Paweł Sołtysiak i Piotr Jankowski. Przy muzyce zrobiło się weselej. Ale to jeszcze nie było wszystko. Jeszcze dwóch chłopców grupy I, Radosław Lipiński i Kamil Mazur, przedstawili humorystyczny skecz o szkole. Na uspokojenie część artystyczną zaprezentowały dziewczęta, wszystkie po kolei zadeklamowały utwory poetyckie skierowane do nauczycieli i wychowawców. Po zakończeniu bloku artystycznego w imieniu całej społeczności wychowanek Marcin Kozak złożył podziękowania i kwiaty dyrektorowi, p. Andrzejowi Walesiak, a pozostali wychowankowie wręczyli kwiaty i składali życzenia wszystkim pracownikom ośrodka. Było bardzo miło i przyjemnie. Co chwila rozbrzmiewały gromkie brawa. Wszyscy pracownicy byli dumni z postawy swoich podopiecznych, którzy wykazali się sporym talentem artystycznym i ogromnym zaangażowaniem.

Inauguracja działalności

Goście zaproszeni na uroczyste otwarcie Goście zaproszeni na inaugurację działalności Podopieczni w trakcie trwania uroczystości

Uroczyste otwarcie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego, który utworzono tu na bazie dotychczasowego Pogotowia Opiekuńczego, nastąpiło 12 września. Uruchomienie MOW-u zbiegło się z jubileuszem sześćdziesięciolecia placówki, która rozpoczynała w 1945 roku jako Dom Dziecka. Od początku istnienia do chwili obecnej mury Domu Dziecka, a później Pogotowia Opiekuńczego w Polanowie opuściło kilka tysięcy wychowanków i absolwentów.

Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy jest placówką koedukacyjną, w której przebywa 48 wychowanków (w tym 12 dziewcząt) w wieku od 13 do 17 lat. Młodzież ma zapewnioną możliwość kontynuowania nauki, bowiem w ośrodku działa Zespół Szkół, w skład którego wchodzą: Szkoła Podstawowa i Gimnazjum. W uroczystości otwarcia oprócz mieszkańców ośrodka, grona pedagogicznego, emerytów, obecnych i dawnych dyrektorów oraz wychowanków, udział wzięli także przedstawiciele władz powiatu koszalińskiego i białogardzkiego, gminy Polanów, a także zaproszeni goście z podobnych placówek z Podborska i Szczecina.

Po okolicznościowym spotkaniu wzbogaconym występami zespołu wokalnego, uczestnicy obejrzeli prezentację multimedialną poświęconą 60-letniej historii polanowskiego ośrodka. Na miejscowym stadionie rozegrany został mecz pomiędzy drużynami MOW-u i Gimnazjum w Polanowie.

Pierwszy dzień

Od 1 września funkcjonuje Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy. Dziwne są te pierwsze dni, jakby nic się nie zmieniło a jednak jest jakby inaczej. Wszyscy pytają wszystkich o zmiany, o to jak będzie i jednocześnie wspominają jak było. Na pierwszej Radzie Pedagogicznej (1 września) stawili się wszyscy pracownicy. Dyrektor Józef Niwiński przywitał wszystkich a szczególnie zaproszonych gości: członków Zarządu Rady Powiatu Koszalińskiego p. M. Zielony i p. H. Zabrockiego, dyrektora PCPR w Koszalinie p. L. Chełmińskiego oraz dyrektora Wydziału Oswiaty, Kultury i Promocji Powiatu Koszalińskiego p. M. Śliwińską. Ponieważ zmienił się profil placówki zmieniły się też zasady kierowania ośrodkiem. Dyrektor Józef Niwiński podziękował wszystkim za współpracę, od dzisiaj obejmie stanowisko specjalisty ds. organizacyjnych. Obowiązki dyrektora ośrodka pełnił będzie dotychczasowy zastępca dyrektora p. Andrzej Walesiak. Rada Pedagogiczna trwała dosć długo, ponieważ zatwierdzenia wymagały wszystkie uchwały, załączniki, regulaminy, harmonogramy i plany, wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Ośrodka. Jednak wszystko przebiegało sprawnie a poszczególne dokumenty zatwierdzano jednogłośnie.